Press "Enter" to skip to content

Tænk på et webshop designs forandringer i små skridt

Man skal huske at tænke på, at os mennesker er nogle vanedyr, så når vi bliver udsat for forandringer, så tager vi dem tit på afstand og ser, om de er noget for os, om vi kan lide dem og bruge dem – for konsekvensen kan være, at vi ikke tager dem til os.

Det gælder også, selvom det tidligere har været noget, som vi har brugt, der nu har forandret sig, og det ikke bare er noget decideret nyt, der kommer ind på scenen.

Selvom man måske selv føler, at en forandring er på sin plads, fordi der er opfundet noget bedre, man trænger til et redesign, eller man simpelthen bare har udviklet det, man arbejder med, at der ikke er andet at gøre end at ændre det.

Vi taler selvfølgelig om et webshop design.

Folk skal vænne sig til det nye webshop design

Hvis der er tale om din webshop, så har du uden tvivl sikkert ret i, at den kan trænge til at blive ændret, og måske er det noget, som andre kunder har tilskyndet i et stykke tid, så du ligefrem føler det som en opfordring at gøre.

Men hvis du laver en stor forandring med det samme – også selvom det er efter anvisninger og modtagelse af feedback – så er det ikke sikkert, at det bliver en ubetinget succes med det samme.

Man skal lave de små forandringer i små slag, så folk kan vænne sig til dem, og hvis man laver en større forandring, så skal man forsøge at teste det om natten, eller når der ikke er mange kunder.

For så kan man både tjekke, om der skulle være fejl, uden der går kludder i ordrer fra kunder, og så kan man se, hvordan det tager sig ud, og hvordan det virker.

Hav altid dine kunder in mente med den slags, du lever trods alt af dem!