Hvad er godt logo design?

20 March 2020 Astrid Pedersen

editorial

Når et logo skal formgives og fremstilles, er det vigtigt, at det gennem hele processen opfylder en række mål på forskellige parametre. Vi kender alle til eksempler på utroligt vellykkede – og knap så vellykkede – logoer.

Et vel designet og gennemtænkt logo er kendetegnet ved en kombination af enkelthed og prægnans i sit udtryk. Dette medfører, at logoet bliver nærmest synonymt med virksomheden og dennes produkter eller ydelser. Tænk for eksempel på Nikes Swoosh!, Apples æble eller McDonalds store gule M. Disse er prima eksempler på logoets meget vægtige rolle som identitets markør for virksomheder. Ingen af disse logoer kræver forklarende tekst eller yderligere angivelse af tilhørs forhold.

Dette er det ultimative mål for et firma logo. Og det kræver både en god idé, en viden om virksomheden og et vist kendskab til det tekniske aspekt af logo design at gennemføre et sådant med bravour.

Køb logo hos professionel logo designer

Det er således ikke smart at overlade design af virksomhedens logo til tilfældighederne – eller til de rene amatører. Derfor bør du tage kontakt til en professionel og uddannet grafiker eller grafisk designer, som har særlig ekspertise inden for udvikling af virksomheders grafiske og visuelle identitet. En designer, som i mange år har beskæftiget sig med logo design til virksomheder, har den nødvendige erfaring og et øje for det visuelle, hvilket er præcis de kompetencer som kræves i forbindelse med logo design.

Når du vælger at lade en professionel designer forestå udvikling og fremstilling af dit logo, vil du selvfølgelig blive taget med på råd undervejs i processen. Du kan således være sikker på at logoet udformes i overensstemmelse med dine forventninger og ønsker. Og du er garanteret et firma logo, som kan fungere i alle sammenhænge.

Du kan læse mere om logo design på Logoshop.dk

More articles